بیست و سومین جشنواره صنعت ملی چاپ با نگاه تحولی مؤثرتر و کارآمدتر برگزار گردد

به گزارش مهسان بلاگ، سرویس مدیریت کتاب خبرنگاران ، نخستین نشست هم اندیشی بیست و سومین جشنواره ملی صنعت چاپ با حضور یاسر احمدوند، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر ابراهیمی، مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن شمس، مسئول دبیرخانه دائمی جشنواره ملی صنعت چاپ، علی مغانی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران خراسان رضوی، رضا عسگری، نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران کرج، حسینعلی زارع، رئیس اتحادیه چاپخانه داران مازندران، رضا بشردوست، معاون دفتر چاپ، جلال ذکایی، نایب رئیس اتحادیه لیتوگرافان، احمد ابوالحسنی، رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران، میریونس جعفری، نایب رئیس اتحادیه چاپخانه داران تهران، علی اشفاق، رئیس اتحادیه چاپخانه داران اصفهان و سید علی موسوی نژاد رئیس اتحادیه چاپخانه داران قم عصر روز گذشته (یکشنبه 11 تیرماه) برگزار گردید.

بیست و سومین جشنواره صنعت ملی چاپ با نگاه تحولی مؤثرتر و کارآمدتر برگزار گردد

در این نشست علی اکبر ابراهیمی گفت: تا سال 1396 جشنواره ها به صورت مستقل در تهران برگزار گردید و پس از آن به مرور زمان در همه استان ها جشنواره های صنعت چاپ برگزار می گردد. سال گذشته در 30 استان جشنواره برگزار گردید و کوشش داریم که سال جاری با حمایت های لازم در همه استان ها این جشن برگزار گردد.

وی با بیان اینکه 606 نفر در مسابقات کشوری تقدیر شدند، اضافه نمود: در جشنواره کشوری 13 فعال حوزه چاپ شامل صادرکننده برتر، کارآفرین برتر، چهره علمی، تولیدکننده مواداولیه و ماشین آلات، ایثارگر، پیشکسوتان و .. و 593 نفر نیز در استان ها تقدیر شدند.

ابراهیمی ادامه داد: نشست امروز با هدف هم اندیشی و برنامه ریزی بیست و سومین دوره جشنواره ملی صنعت چاپ برگزار گردیده تا بتوانیم جشنواره ای در خور شان این مراسم و صنعت چاپ با حضور جمعی از فعالان صنعت چاپ سراسر کشور تشکیل شده است.

بعلاوه یاسر احمدوند در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع جشنواره صنعت چاپ، گفت: این جشنواره با هدف یاری به صنعت چاپ و رشد آن برگزار می گردد؛ ضروری است جشنواره نقد گردد که چه مقدار مؤثر است و چه مقدار به تغییر در صنعت یاری می نماید، پذیرای ابتکارها، خلاقیت ها و آسیب شناسی های این حوزه هستیم.

وی اضافه نمود: ما از هر موضوع و پیشنهادی که به تغییر حتی تغییر اساسی منجر گردد استقبال می کنیم، زیرا در پی این هستیم که برنامه ها و چهره های جشنواره تکراری نگردد تا از خاصیت انگیزه و کوشش خارج نگردد و جشنواره با نگاه تحولی مؤثرتر و کارآمدتر باشد و بتواند نقش خوبی ایفا نماید.

احمدوند با بیان اینکه باید درباره همه این موارد، بحث و تبادل نظر کرد تا به نتیجه گیری کل درباره روند و چگونگی مراسم رسید، مطرح کرد: این کار باید بدون ملاحظه و ناظر به پیشنهادهای راهگشا انجام گردد تا به نظام درستی در برگزاری جشنواره های چاپ سراسر کشور برسیم.

علی مغانی نیز در سخنانی با بیان اینکه جشنواره باید محملی برای حل مسائل و دغدغه های صنف باشد، گفت: ایده اصلی برگزاری جشنواره در ابتدا این بود که مسائل حوزه کارگری، پیشکسوت، صنعت و .. را احصا کنیم و در آن روز همه این مسائل را به گوش مسئولان و تصمیم گیران دولتی برسد.

وی ادامه داد: بخش زیادی از مدیران و مسئولان صنعت چاپ با مسائل صنعت چاپ آشنا نیستند و از جایگاه آن اطلاع ندارند، اهمیت صنعت چاپ در توسعه صادرات غیرنفتی و نقش مهم آن در این حوزه مسئله مهمی است که بسیاری از تصمیم گیرندگان کشور از آن آگاه نیستند، در این میان معتقدم که باید یک کار قابل دفاع و اساسی در جشنواره صنعت چاپ برگزار گردد.

در بخش دیگر این نشست، علی اشفاق نیز با بیان اینکه باید کوشش کنیم در سایه این جشنواره و فرصتی که ایجاد می گردد جمع گسترده ای از مخاطبان استانی را با صنعت چاپ آشنا کنیم، گفت: باید در این مراسم نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر استان و مدیران سایر اداره ها حضور داشته باشند و مسائل و دغدغه هایی که در حوزه مالیات، بیمه و ... وجود دارد در حضور مدیران طرح گردد تا اثرگذاری بیشتری داشته باشد.

جلال ذکایی نیز با طرح این موضوع که جشنواره چاپ فرصتی برای طرح مسائل، مسائل، ظرفیت ها، توانمندی ها و کاستی صنعت چاپ پرداخته گردد، گفت: حوزه های مغفول زیادی در این صنعت وجود دارد که در جشنواره می توان به آن پرداخت؛ به عنوان مثال 73 محصول دانش بنیان در صنعت چاپ در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ثبت شده، بعلاوه در حوزه دیجیتال همکاری خوبی در حوزه دانش بنیان داشتیم و طی ماه های آینده خبرهای خوبی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: نبود فعالیت منسجم و فعال تشکل های صنفی در برگزاری جشنواره صنعت چاپ اهمیت زیادی دارد، باید بتوانیم در قالب هم افزایی و همکاری تشکل ها و اتحادیه های صنفی فعال در صنعت چاپ یک جشنواره بزرگ و پربار را برگزار کنیم.

ذکایی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت رسانه ها برای اطلاع رسانی مسائل و مسائل صنعت چاپ، مطرح کرد: در این میان می توان از ظرفیت های خوب بخش خصوصی در پیشبرد برنامه های صنعت چاپ و جشنواره ملی صنعت چاپ استفاده کرد تا اثرگذاری بهتری داشته باشد.

در ادامه نشست، حسینعلی زارع، رضا عسگری، میریونس جعفری و سید علی موسوی نژاد نیز پیشنهاداتی درباره اهمیت جشنواره ملی صنعت چاپ، برگزاری دوره ای جشنواره ملی صنعت چاپ در استان های مختلف کشور و تشکیل کارگروه جشنواره ملی صنعت چاپ ارائه دادند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 12 تیر 1402 بروزرسانی: 12 تیر 1402 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 109329

به "بیست و سومین جشنواره صنعت ملی چاپ با نگاه تحولی مؤثرتر و کارآمدتر برگزار گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیست و سومین جشنواره صنعت ملی چاپ با نگاه تحولی مؤثرتر و کارآمدتر برگزار گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید