بیانیه مشترک آمریکا و عراق

به گزارش مهسان بلاگ، فارس نوشت: نخست وزیر عراق و رئیس جمهور آمریکا در بیانیه مشترکی درباره شراکت راهبردی دو کشور، تأکید کردند که این شراکت مبتنی بر تمایل دو طرف است.

بیانیه مشترک آمریکا و عراق

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق بیانیه مشترکی درباره شراکت راهبردی بغداد و واشنگتن صادر کردند.

طبق گزارش خبرگزاری رسمی عراق واع، در این بیانیه آمده است: شراکت راهبردی عراق و آمریکا مبتنی بر تمایل مشترک در زمینه برقراری امنیت و رونق [کشور] است.

در ادامه این بیانیه بدون اشاره به اذعان مقامات عراقی به همکاری های ایران در مبارزه با عناصر سازمان تروریستی داعش در عراق، نوشته شده است: با یکدیگر، ائتلاف بین المللی ضد سازمان داعش به رهبری آمریکا و نیروهای امنیتی عراق توانستند داعش و خلافت آن را نابود نمایند. ما به هماهنگی ادامه می دهیم به خاطر اینکه مطمئن شویم داعش دیگر برای عراق یا هر کشور دیگری تهدید محسوب نمی گردد.

در این بیانیه همچنین آمده است: ما بار دیگر، بر پایبندی طولانی مدت به هماهنگی های امنیتی دوجانبه در راستای ساخت توان ارتش عراق و مقابله با اقداماتی که منافع مشترک ما را تهدید می نماید، تأکید می کنیم. همکاری امنیتی ما اساس توسعه همکاری در زمینه های مالی، انسانی، سیاسی و فرهنگی را تشکیل می دهد.

در بخش این بیانیه به همکاری های دو طرف در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و اقدام مشترک در این زمینه اشاره شده است.

پیشتر، دفتر نخست وزیری عراق طی بیانیه ای اعلام نموده بود که الکاظمی روز سه شنبه - 18 آگوست بغداد را به مقصد آمریکا ترک نموده است. در این سفر، دور دوم گفت وگوی راهبردی بغداد-واشنگتن برگزار گشت.

312 310

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 59035

به "بیانیه مشترک آمریکا و عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه مشترک آمریکا و عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید