برگزاری ششمین نمایشگاه اختصاصی ایران در هرات

به گزارش مهسان بلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد گفت: نمایشگاه های بین المللی ابزار کارآمدی در راستای افزایش صادرات در بحث تولیدات صنعتی و غیرصنعتی و منبع بسیار خوبی از اطلاعات بازار برای مدیران و برنامه ریزان واحدهای تولیدی بوده و مکمل و راه چاره مناسب برای توسعه صادرات غیرنفتی محسوب می گردد.

برگزاری ششمین نمایشگاه اختصاصی ایران در هرات

سعید صیفی در مورد برگزاری ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران گفت: ششمین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران، 30 دی ماه لغایت 3 بهمن ماه سال جاری، با حضور شرکت های ایرانی در هرات افغانستان برپا خواهد شد. این نمایشگاه با حضور شرکت های تولیدی و فعالان مالی در زمینه های مختلف شامل خدمات فنی و مهندسی، تاسیسات، ماشین آلات، مصالح ساختمانی، راه سازی، آب، برق، انرژی، مخابرات، چاپ و بسته بندی، ماشین آلات کشاورزی، صنایع غذایی، فرش و لوازم خانگی، نساجی، تجهیزات پزشکی و بهداشتی، خدمات فرهنگی و دیگر زمینه ها با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می گردد.

وی اضافه کرد: در برپایی ششمین دوره از این نمایشگاه از همکاری استانداری خراسان رضوی و دیگر بخش های دولتی و خصوصی بهره گرفته ایم.

صیفی خاطر نشان کرد: برای برگزاری این نمایشگاه هماهنگی هایی با سفارت و کنسولگری ایران در کابل و هرات، رایزن مالی ایران در کابل و اتاق تجارت هرات انجام شده است. همچنین از طرف اتاق تجارت هرات و سفارت ایران در کابل، از تجار کشور افغانستان جهت بازدید از نمایشگاه دعوت به عمل آمده است.

وی با اشاره به اینکه برپایی نمایشگاه های بین المللی در داخل و خارج از کشور، نقش موثری در رشد صادرات غیرنفتی ایران دارد، مطرح کرد: هر کشوری برای تجارت با دیگر کشورها و تداوم آن، احتیاجمند معرفی مزیت های صادراتی خود است و توجه به کالاهای دارای مزیت و کشورهای هدف آن ها در تجارت خارجی، اولین گام برای پایه ریزی یک تجارت خارجی هدفمند و پیروز است.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد مطرح کرد: نمایشگاه های بین المللی ابزار کارآمدی در راستای افزایش صادرات در بحث تولیدات صنعتی و غیرصنعتی و منبع بسیار خوبی از اطلاعات بازار برای مدیران و برنامه ریزان واحدهای تولیدی بوده و مکمل و راهکار مناسب برای توسعه صادرات غیرنفتی محسوب می گردد. هدف اصلی نمایشگاه، در واقع عرضه نمونه کالا و توانمندی های شرکت ها به مصرف نمایندگان، سلیقه آزمایی و شناخت فرهنگ مصرفی و پیدا کردن خریداران، نمایندگان فروش و یا شرکای تجاری است تا بدین وسیله قراردادهای بلند مدت جهت صادرات مستقیم منعقد گردد.

براساس گزارش روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی، صیفی با اشاره به رشد مزیت تجاری میان ایران وافغانستان در چند سال اخیر، توضیح داد: بسیاری از اقلام مورد احتیاج افغانستان به وسیله ایران تامین می گردد و آن ها به دلایل متعدد به کالاهای ایرانی علاقه مند هستند. پتانسیل های موجود تجاری میان دو کشور موجب می گردد که مشارکت در این نمایشگاه، فرصتی ارزشمند برای شرکت ها باشد تا حضور خود را در بازار افغانستان تثبیت نمایند و فرصتی منحصر به فرد برای بازاریابی داشته باشند.

مجله کامپیوتر: از کامپیوتر و IT کلی مقاله و ترفند جالب اینجا داریم

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

پریها: مجله خبری، موفقیت، تفریحی، فناوری و گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 شهریور 1400 بروزرسانی: 9 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 73675

به "برگزاری ششمین نمایشگاه اختصاصی ایران در هرات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری ششمین نمایشگاه اختصاصی ایران در هرات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید