برنامه های مشاوره و سلامت دانشجویان در سال تحصیلی جدید اعلام شد

به گزارش مهسان بلاگ، برنامه های مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان در سال تحصیلی جدید برای پایش سلامت روان و جسم دانشجویان جدید الورود در دانشگاه های سراسر کشور اعلام شد.

برنامه های مشاوره و سلامت دانشجویان در سال تحصیلی جدید اعلام شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزای دانشجو، به نقل از سازمان امور دانشجویان، همزمان با شروع سال تحصیلی و ورود دانشجویان جدید الورود طرح پایش سلامت روان و جسم در مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه ها و موسسات و مراکز آموزش عالی سراسر کشور، به روش اینترنتی شروع می گردد و براساس نتایج این پایش، دانشجویانی که نیازمند به خدمات مشاوره و یا بهداشت و درمان باشند جهت دریافت خدمات توسط مراکز مشاوره و بهداشت دانشگاه ها پیگیری می شوند.

افزایش سواد سلامت روانی جامعه دانشگاهی

فعالیت های سال تحصیلی جدید مراکز مشاوره دانشجویی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور در زمینه پیشگیری و مداخله با هدف افزایش آگاهی جامعه دانشجویی نسبت به ضرورت ارتقای سلامت روان تقویت می یابد و با توجه به شروع هفته سلامت روان از 18 مهرماه، مراکز مشاوره دانشجویی با پیش بینی برنامه هایی نسبت به افزایش توانمندی های دانشجویان، کاهش آسیب های روانی-اجتماعی و افزایش نشاط اجتماعی دانشجویان اقدام می نمایند.

اجرای برنامه پیغام 2 با هدف کاهش آسیب های روانی اجتماعی

بر اساس این گزارش، اجرای برنامه پیغام 2 با هدف کاهش آسیب های روانی اجتماعی و پیشگیری از مصرف مواد مخدر از دیگر برنامه های دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان است که طرح جدید به لحاظ اجرایی دارای انعطاف پذیری و قابلیت اجرایی بیشتری در دانشگاه ها با مقیاس های متفاوت است. این برنامه بومی سازی شده و جامع 4 فاز حمایت گیری و استقرار، توانمند سازی، اجرای برنامه در قالب بسته خدمتی و آموزشی و ارزشیابی برنامه را دارد که بعضی فاز ها در دانشگاه ها در حال انجام است.

توسعه کانون های همیاران سلامت روان در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی

با توجه به اینکه یکی از اهداف دفتر مشاوره و سلامت، ارتقای سلامت روانی اجتماعی با تکیه بر نیروی دانشجویان همیار است، در سال تحصیلی جدید اجرای همایش ها و نشست های دانشجویان همیار سلامت روان با هدف افزایش آموزش های عمومی و تخصصی به اعضای این کانون ها با در نظر دریافت آسیب های بومی مناطق انجام خواهد شد.

هم اکنون حدود 400 کانون در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فعالیت می نمایند و 17000 دانشجو عضو این کانون ها هستند. دانشجویان عضو کانون های همیاران سلامت روان با آموزش در زمینه های مختلف از جمله، مهارت های ارتقا دهنده سلامت روان، نشانه شناسی رفتار های پرخطر، در یاری به دانشجویان هم دانشگاهی خود می توانند اقدام موثری جهت کاهش آسیب های روانی اجتماعی در دانشگاه ها داشته باشند.

بر اساس اعلام دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجویان، در سال تحصیلی جدید در راستای تاکید بر آموزش های تخصصی تر و مشارکت پویاتر اعضای کانون های همیاران سلامت روان، همایش ها به صورت منطقه ای برگزار خواهد شد.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 17804

به "برنامه های مشاوره و سلامت دانشجویان در سال تحصیلی جدید اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه های مشاوره و سلامت دانشجویان در سال تحصیلی جدید اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید