باکیفیت ترین زعفران کشور متعلق به کجاست؟

به گزارش مهسان بلاگ، مدیر جهادکشاورزی شهرستان بهاباد از برگزاری سومین جشنواره زعفران بهاباد با رویکرد جدید توسعه گردشگری همزمان با معرفی باکیفیت ترین زعفران کشور اطلاع داد.

باکیفیت ترین زعفران کشور متعلق به کجاست؟

علی اکبر رحمتیان در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در این رابطه اظهار کرد: این جشنواره دهم آبان ماه برای سومین سال با هدف معرفی زعفران بهاباد به عنوان باکیفیت ترین زعفران در کشور برگزار می گردد.

وی با بیان این که در این جشنواره مباحث علمی و آموزشی مرتبط به زعفران مطرح خواهد شد، توضیح داد: صنایع تبدیلی، تکمیلی و مکانیزاسیون کشت زعفران از مباحث اصلی این جشنواره محسوب می گردد و امیدواریم امسال نیز مانند سال های گذشته شاهد استقبال بسیار خوب علاقمندان باشیم.

این مسئول با بیان این که امسال برای اولین بار شاهد حضور شرکت های گردشگری نیز در این جشنواره خواهیم بود، توضیح داد: رویکرد جدید جشنواره زعفران بهاباد به گونه ای است که تورهای گردشگری داخلی و خارجی نیز علاوه بر سایر شرکت نمایندگان این جشنواره، میهمان بهاباد خواهند بود تا بتوانیم از این ظرفیت در جذب گردشگر و معرفی شهرستان بهره گیریم.

وی در ادامه متخصصان، کارشناسان، دانش آموزان مدارس مختلف و حتی زنان خانه دار را از میهمانان این جشنواره عنوان نمود و گفت: این افراد علاوه بر آشنایی با صنایع تبدیلی و تکمیلی زعفران با شهرستان بهاباد و سایر جاذبه های گردشگری آن نیز آشنا خواهند شد.

رحمتیان ادامه داد: استقبال زنان خانه دار از مشاغل خانگی و صنایع جانبی این محصول در امسال بسیار چشمگیر بوده به طوری که این حوزه می تواند اشتغال زایی این افراد را نیز به دنبال داشته باشد.

وی با بیان این که زعفران بهاباد زمینه اشتغال بیش از 1000 نفر را در این شهرستان فراهم نموده است، گفت: این محصول با اختصاص 100 هکتار سطح زیر کشت در بهاباد، بیشترین سطح زیر کشت استان را به خود اختصاص داده و متوسط عملکرد شهرستان نیز 5.5 کیلوگرم زعفران در هر هکتار است.

مدیر جهادکشاورزی بهاباد با بیان این که کشت زعفران در این شهرستان پیشینه ای 60 ساله دارد، اظهار کرد: شرایط آب و هوایی و عدم آلودگی های صنعتی و معدنی در بهاباد، کشت و فراوری این محصول مرغوب را تسهیل نموده و علاوه بر آن نیز شرایط مناسبی برای کشت، فراوری و صادرات سایر گیاهان دارویی را نیز فراهم آورده است.

وی در رابطه با کیفیت زعفران بهاباد گفت: هرچند زعفران بهاباد هنوز در مرحله آزمایش و سنجش کیفیت واقع شده است اما از نظر تجربی در مقایسه با زعفران خراسان و قائنات از صندلی بالاتری برخوردار است.

وی، صادرات محصول زعفران بهاباد به سایر استان ها و کشورهای دیگر را حاصل مرغوبیت آن دانست و گفت: متاسفانه صادارت این محصول تاکنون با برند شهرستان بهاباد انجام نشده و عمدتاً به صورت فله ای صادر شده است. البته به تازگی دو واحد صنعتی با جذب تسهیلات از جهادکشاورزی توانسته اند در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی با عنوان برند زعفران بهاباد اقدام نمایند.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 2513

به "باکیفیت ترین زعفران کشور متعلق به کجاست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باکیفیت ترین زعفران کشور متعلق به کجاست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید