بازگشایی آرام مرز های زمینی ایران و ترکیه

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل گمرک بازرگان گفت: یک محموله دارویی تجاری از کشور بلغارستان برای یاری به بیماران کرونایی به وسیله بازارچه مشترک مرزی ساری سو بازرگان وارد کشور شد.

بازگشایی آرام مرز های زمینی ایران و ترکیه

به گزارش ، صادق نامدار مدیرکل گمرک بازرگان گفت: محموله دارویی مرتبط با ویروس کووید - 19 و خریداری شده از کشور بلغارستان به میزان هشت تن به وسیله بازارچه مرزی ساری سو وارد ایران شد.

صادق نامدار اظهار کرد: این دومین محموله دارویی است که با توافق مدیران مرزی ایران و ترکیه به وسیله بازارچه مرزی ساری سو در ماکو وارد کشور می گردد، تا در اختیار مدیران بخش درمان کشور قرار گیرد.

او افزود: این محموله به ارزش یک میلیون و 481 هزار یورو پس از پذیرش و تحویل و انجام تشریفات گمرکی با یک کامیون به مقصد گمرک شهریار تهران راهی شد.

نامدار بیان نمود: گمرک بازرگان آمادگی دارد تا کلیه محموله های دارویی را به وسیله بازارچه مرزی ساری سو که در یک کیلومتری بازرگان واقع شده است، وارد کشور کند.

او ادامه داد: شرکت های حمل ونقل بین المللی می توانند جهت هماهنگی با گمرک کشور ترکیه و حمل بار دارویی، مشخصات کامیون خود را به گمرک بازرگان اعلام کنند.

به گفته نامدار نخستین محموله دارویی خریداری شده از کشور آلمان نیز چند روز قبل به میزان 26 تن به وسیله همین بازارچه وارد کشور شده بود.

بازارچه ساری سو یک بازار مرزی در نزدیکی ماکو بوده که در بین حوزه شهرستان ماکو و شهر مرزی دوغوبایزید در استان آغری ترکیه واقع است.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 43990

به "بازگشایی آرام مرز های زمینی ایران و ترکیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشایی آرام مرز های زمینی ایران و ترکیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید