ایجاد میز خدمت الکترونیک برای کارشناسان سینمایی استان ها

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی سازمان امور سینمایی، سمعی و بصری، نشست آموزشی 2 روزه کارشناسان سینمایی ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها با موضوع میز خدمت الکترونیک و با هدف ارتقای سطح دانش و آموزش همکاران استانی در سالن کنفرانس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار گردید.

ایجاد میز خدمت الکترونیک برای کارشناسان سینمایی استان ها

در شروع این نشست آموزشی، ابوالفضل مردانلو مدیرکل برنامه و بودجه و تحول اداری سازمان سینمایی اعلام نمود: در راستای اجرای توسعه دولت الکترونیک و هوشمندسازی مبتنی بر تکریم ارباب رجوع و افزایش بهره وری و تسهیل امور، تعداد مجوز های صادره سازمان سینمایی از 21 مورد در قالب 9 مجوز تجمیع گردیده که از این تعداد 8 مجوز به صورت الکترونیکی به مراجعین ارائه می گردد.

وی اضافه کرد: با توجه به ایجاد امکان دسترسی به سامانه های صدور مجوز در استان ها و تفویض اختیارات به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانی، نشست آموزشی برای مسئولین سینمایی این ادارات کل برگزار می گردد.

سازمان امور سینمایی در راستای توسعه دولت الکترونیک، اقدام به هوشمند سازی مجوزهای صادره و تجمیع آنها با عنوان میز خدمت الکترونیک نموده است و این مهم با هدف تحقق دولت الکترونیک و تحقق مدیریت هوشمند فرهنگی در سینما و ارتقای کیفیت خدمات کشوری در حوزه سینما و ارائه خدمات مناسب در حد و شان فعالان سینما در حال اجرا است و در همین راستا بخشی از وظایف قانونی در این بخش با تفویض اختیار به استان ها واگذار گردیده است.

در این نشست نحوه کار سامانه های آکادمی های آزاد سینمایی، موسسات سینمایی و غیر سینمایی، مراکز فنی، سالن های سینما و نمایش خانگی در قالب کلاس های آموزشی به کارشناسان حاضر ارائه شد.

در مراسم سرانجامی این نشست 2 روزه آموزشی، رمضانعلی حیدری خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی گفت: فعالیت های سینمایی در استان ها جدی تر از گذشته و با پیشرفت قابل ملاحظه در حال اجرا است.

این مدیر سینمایی یادآور شد: از زمستان سال گذشته بحث دولت الکترونیک در سازمان سینمایی به عنوان یک طرح محوری با جدیت دنبال گردیده است و گام نخست آن در تمرکز و صدور مجوزهای سینمایی بود که کلیه مجوزها ذیل این طرح لحاظ شد و بر اساس برنامه زمان بندی گردیده خرداد ماه سالجاری در تمام بخش های حاکمیتی سینما که منجر به صدور مجوز برای فعالان و متقاضیان این عرصه می شد به مرحله نهایی رسید.

معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی تاکید نمود: موفق شدیم با گذر از مراحل آزمایشی طرح و برطرف نقاط ضعف و تامین احتیاجهای جدید از این بستر استفاده کنیم و به نوعی فارغ از زمان و مکان، تمام احتیاج های حوزه فعالیت های دولتی سینما که منجر به صدور مجوز می گردد را از بستر اینترنت و به صورت مجازی خدمات رسانی کنیم تا احتیاج به مراجعه حضوری نباشد.

وی ادامه داد: امیدواریم با یاری همکاران استانی بتوانیم تمامی تکالیف و ماموریت های سازمانی را مبتنی بر این سامانه های راه اندازی گردیده در سطح کشور انجام دهیم.

در سرانجام حیدری خلیلی اعلام نمود: در آینده نزدیک تمامی خدمات دولتی سینمایی با استفاده از ظرفیت مجازی و از طریق سامانه های طراحی گردیده به عنوان میز خدمت الکترونیکی سازمان سینمایی صورت می گیرد و امیدواریم به آن درجه و ظرفیت برسیم که خدمات ما به صورت روان و آسان ارائه و رضایت مطلوب از مخاطبان و متقاضیان حاصل گردد.

در کارگاه های مختلف این نشست 2 روزه، مدیران کل حوزه های تخصصی سازمان سینمایی، محمد حسین فرج، علیرضا صدرالدینی، محمد رضا فرجی و حسین پارسایی با طرح مطالبی پیرامون حوزه های تخصصی خود، به سوالات شرکت کنندگان پاسخ دادند.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 1437

به "ایجاد میز خدمت الکترونیک برای کارشناسان سینمایی استان ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد میز خدمت الکترونیک برای کارشناسان سینمایی استان ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید