اولین خانه گفت وگو در بوشهر افتتاح شد

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر دوشنبه شب در آئین افتتاح خانه گفت وگو شهر بوشهر گفت: باید مهارت های زندگی را بیاموزیم و در زندگی خود از این مهارت ها استفاده کنیم.

اولین خانه گفت وگو در بوشهر افتتاح شد

مجید خورشیدی با تقدیر از کوشش های انجام شده برای ایجاد و راه اندازی خانه گفت وگو در بوشهر اعلام کرد: در دوره گذار هستیم و متاسفانه مهارت هایی که در این دوره مورد احتیاج است که تاکنون به خوبی نیاموخته ایم.

وی بر لزوم ارائه آموزش های مناسب در زمینه مهارت های زندگی تاکید نمود و ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که گریبان گیر افراد و خانواده ها می گردد به علت نداشتن همین مهارت ها است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر اضافه کرد: یکی از عارضه هایی که اکنون گریبان گیر خانواده ها شده است، عدم استفاده صحیح از فناوری و تکنولوژی روز است و باعث ایجاد فاصله بین افراد شده است.

وی اضافه کرد: برخی از زن و شوهرها در طول روز مکالمه کمی با هم دارند و همین موضوع باعث افزایش فاصله ها شده است و باید کوشش گردد که ارتباط و تبادل افکار و ارتباط کلامی بین اعضای خانواده ها بیشتر گردد.

ارائه مشاوره و آموزش های رایگان

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر نیز در این آئین با اشاره به افتتاح اولین خانه گفت وگو در استان گفت: خانه مصاحبه یکی از طرح های دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر در حوزه خانواده و پیشگیری از طلاق است که به زودی افتتاح می گردد.

عباس برزگرزاده با بیان اینکه نهاد خانواده از اصلی ترین کانون های تشکیل یک جامعه رو به پیشرفت و توسعه اجتماعی است، اعلام نمود: متاسفانه چند سالی است که شاهد عدم تاب آوری زوجین بویژه زوج های جوان هستیم.

وی با اشاره به اهمیت پیشگیری از آسیب های اجتماعی، یکی از وظایف دستگاه های حاکمیتی را برنامه ریزی در این باره دانست و اضافه کرد: دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با شناسایی آسیب های جدی استان در حوزه اجتماعی اقدامات خود را برنامه ریزی می نماید که افتتاح خانه مصاحبه با هدف آموزش مهارت پیش از ازدواج برای جوانان، آموزش مهارت ارتباطی زوجین و حل تعارض های آنان، آموزش حل تعارض و اختلاف زوجین در شرف طلاق، آموزش کاهش آسیب برای زوجین جدا شده و فرزندان آنها، یکی از این فعالیت ها است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری بوشهر با بیان اینکه زندگی مشترک احتیاج به کسب مهارت های لازم دارد گفت: تمام آموزش ها و مشاوره های خانه مصاحبه رایگان است و شهروندان می توانند روزهای چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته از ساعت 17 الی 19 به این مرکز مراجعه نمایند و در صورت استقبال مردم، زمان فعالیت آن افزایش خواهد یافت.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 3008

به "اولین خانه گفت وگو در بوشهر افتتاح شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین خانه گفت وگو در بوشهر افتتاح شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید