انتقاد رئیس اتاق بجنورد از اجرا نشدن مصوبات شورای گفت وگو

به گزارش مهسان بلاگ، رئیس اتاق بجنورد با انتقاد از اجرایی نشدن مصوبات شورای گفت وگوی استان خراسان شمالی از سوی بعضی دستگاه های دولتی استان، گفت: مسائل و مسائل واحدهای تولیدی در جلسه مطرح می گردد، ولی باوجود تصویب در شورا، از سوی بعضی دستگاه های اجرایی عملیاتی نمی گردد.

انتقاد رئیس اتاق بجنورد از اجرا نشدن مصوبات شورای گفت وگو

سعید پورآبادی در سومین جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان خراسان شاقتصادی اظهار کرد: در شرایط فعلی بخش زیادی از وقت ما در کارگروه هایی چون ستاد تسهیل برطرف موانع فراوری و شورای گفت وگو و جلسات متنوع دیگر صرف می گردد، ولی مصوبات این نشست ها اجرایی نمی گردد و همچنان سنگ اندازی در حوزه فراوری وجود دارد.

او با بیان اینکه سنگ اندازی ها باعث فرار سرمایه گذار از استان می گردد، اضافه کرد: متأسفانه از سرمایه گذار هیچ حمایتی نمی گردد، بعضاً فراورینماینده ای خود تمام سرمایه را دارد اما بازهم جلوی کار به نوعی گرفته می گردد، حتی باعث نابودی سرمایه ها شده اند.

پورآبادی با تأکید به اینکه چرخه فراوری و اقتصاد کشور بر موتور بخش خصوصی می چرخد، توضیح داد: در این خصوص حمایت و همراهی بیش ازپیش دستگاه های دولتی را می طلبد؛ زیرا اتاق های بازرگانی در کشور یکی از مهم ترین ارکان مشورتی و بهترین صندلی برای مطالبات فعالان اقتصادی در بخش خصوصی هستند.

رئیس اتاق بازرگانی بجنورد در ادامه از رشد 15 درصدی عملکرد شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان طی ارزیابی و پایش عملکرد شوراهای استانی از سوی دبیرخانه شورای گفت وگوی اتاق ایران در سال 1399 اطلاع داد.

او اضافه کرد: رتبه عملکرد شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان شاقتصادی در بین شوراهای استان های کشور در شش ماه اول سال 99، 25 بوده که در شش ماهه دوم سال 99 با رشدی 9 واحدی، به رتبه 16 ارتقا یافته است.

دغدغه سرمایه گذار فقط باید فراوری، بازاریابی، فروش و اشتغال باشد

محمود قنبری، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شاقتصادی نیز در این نشست گفت: سرمایه گذار تنها باید دغدغه فراوری، بازاریابی، فروش و اشتغال را داشته باشد و نباید با سخت گیری و سنگ اندازی مانع کسب وکارها شویم.

او خواستار خط اعتباری ویژه ای برای خراسان شاقتصادی شد و اضافه کرد: باوجوداینکه بانک های دولتی استان بیش از منابع خود وام دادند، اما هنوز هم تعداد زیادی از واحدها فراوریی و صنعتی به دلیل ضعف بنیه اقتصادی بانک ها پیروز به دریافت تسهیلات نشدند.

او بازاریابی فروش محصولات فراوریی و صنعتی استان در کشورهای همسایه را راه چاره مناسب برای رونق فراوری دانست و خواستار فعال تر شدن رایزن های بازرگانی سفارت های ایران در کشورهای آسیای میانه شد.

قنبری با تأکید بر اصلاح قوانین کسب وکار اضافه کرد: هر قوانینی بعد از یک مدت خود بعضاً به مانع تبدیل می گردد، احتیاج است تا این موانع و مسائل احصاء و ارائه گردد تا برای اصلاح آن در مجلس ارسال گردد.

او علت چک برگشتی تعدادی از واحدهای صنعتی را ناشی از عدم فروش محصولاتشان بیان نمود و اظهار کرد: در شرایط فعلی بانک ها باید راه چارهی را برای پرداخت تسهیلات به واحدهای فراوریی دارای چک برگشتی اندیشیده نمایند.

او با اشاره به اینکه میزان وثیقه بانکی واحدهای فراوریی صنعتی بیش از تسهیلاتشان است اضافه کرد: عدم پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به این واحدها نه تنها مسائل را بیشتر بلکه این واحدها را بدهکارتر می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 89084

به "انتقاد رئیس اتاق بجنورد از اجرا نشدن مصوبات شورای گفت وگو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتقاد رئیس اتاق بجنورد از اجرا نشدن مصوبات شورای گفت وگو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید