ارائه پیشنهاد ثبت ملی چشمه آب معدنی و چند اصله درخت توت در آذربایجان غربی

به گزارش مهسان بلاگ، معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: دو پرونده میراث طبیعی استان برای ثبت در فهرست ملی ارائه خواهد شد.

ارائه پیشنهاد ثبت ملی چشمه آب معدنی و چند اصله درخت توت در آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگاران ، حسین سپهرفر با اشاره به اینکه اولین همایش میراث طبیعی کشور در 24و 25 مرداد ماه امسال در استان گیلان برگزار می گردد، اضافه کرد: دو پرونده از آذربایجان غربی جهت آنالیز و کسب مجوز ثبت ملی ارائه می گردد.

وی اضافه کرد: پرونده های پیشنهادی مربوط به 2 اثر طبیعی چشمه آب معدنی و چند اصله درخت توت با قدمت چند صد ساله و دارای کارکرد اعتقادی می باشد.

معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی با تشریح اینکه چشمه آب معدنی با نام چشمه طبیعی دَوه اوچان در روستای حیدر باغی و در 78 کیلومتری شمال شرقی میاندوآب واقع شده است، اضافه کرد: آب جوشان رنگی این چشمه خواص درمانی داشته و برای امراض پوستی مفید است.

سپهرفر گفت: از جمله میراث طبیعی دیگری که به ثبت میراث طبیعی کشور خواهند رسید درختان توت چندین صد ساله می باشند که این درختان در روستای توت آغاج شهرستان مهاباد و در بخش مرکزی واقع شده اند.

وی اضافه کرد: این درختان برای اهالی روستا و ساکنین اطراف جنبه اعتقادی و معنوی دارد، به گونه ای که اعتقاد دارند با زدن میخ به تنه درخت بچه هایشان شفا پیدا می نمایند.

معاون میراث فرهنگی استان در انتها یادآور شد: تاقبل از این اقدام 9 اثر طبیعی استان در فهرست میراث طبیعی کشور در استان آذربایجان غربی به ثبت رسیده و شماره ثبت دریافت نموده اند.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14154

به "ارائه پیشنهاد ثبت ملی چشمه آب معدنی و چند اصله درخت توت در آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه پیشنهاد ثبت ملی چشمه آب معدنی و چند اصله درخت توت در آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید