ادامه اعتراضات ضد دولتی در شیلی

به گزارش مهسان بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، با گذشت دو هفته از شروع اعتراضات ضد دولتی در شیلی، پایتخت این کشور همچنان صحنه حضور ده ها هزار نفری معترضین است.

ادامه اعتراضات ضد دولتی در شیلی

این وضعیت در حالی است که معترضان دیروز آدینه علاوه بر سانتیاگو در دیگر شهرهای شیلی نیز به خیابان ها آمدند. گزارش ها حاکی است که گروهی از معترضان در شهرهای والپارایسو، وینا دل مار و پونتا آرناس نیز علیه سیاست های دولت شیلی راهپیمایی کردند.

بازنگری در قانون اساسی و اصلاح نظام بازنشستگی شیلی دو خواسته اصلی معترضان است. این در حالی است که گروهی از شرکت نمایندگان در تظاهرات خواهان کناره گیری سباستیان پینیرا، رئیس جمهوری شیلی شده اند.

رئیس جمهوری محافظه کار شیلی با وجود ترمیم کابینه خود و اعلام طرح اصلاحات مالی تاکنون نتوانسته است از شدت اعتراض ها در این کشور بکاهد.

موج اعتراضات در شیلی که تاکنون 20 کشته بر جای گذاشته صنعت گردشگری این کشور آمریکای لاتین را به شدت تحت تاثیر قرار داده است. در حالی که شمار گردشگرانی که سفر خود به شیلی را لغو می نمایند رو به افزایش است بعضی گزارش ها حاکی است که نیمی از گردشگرانی که قصد اقامت در هتل های این کشور را داشتند سفر خود را لغو نموده اند.

دولت شیلی به دنبال موج اعتراضات اخیر از میزبانی دو اجلاس رهبران سازمان همکاری های مالی آسیا و اقیانوسیه (APEC) و تغییرات آب و هوایی موسوم به کوپ 25 (COP25) انصراف داده است.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 24838

به "ادامه اعتراضات ضد دولتی در شیلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه اعتراضات ضد دولتی در شیلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید