اجرای 32 پروژه حفاظت و مرمت در استان گیلان

به گزارش مهسان بلاگ، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان از اجرای 32 پروژه حفاظت و مرمت در این استان اطلاع داد.

اجرای 32 پروژه حفاظت و مرمت در استان گیلان

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، شهرود امیرانتخابی گفت: بخش عمده ای از این پروژه ها، مربوط به مرمت بناهای تاریخی استان است که که در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده اند و بخش دیگری نیز مربوط به اجرای مطالعات باستان شناسی است.

امیر انتخابی ادامه داد: از مهمترین پروژه های مرمتی استان می توان به مرمت عمارت ساسانی رضوانشهر ، مرمت و ساماندهی حمام مریان تالش، مرمت خانه ابریشمی رشت ، ساماندهی محوطه منار بازار صومعه سرا و... اشاره نمود و همچنین از پروژه های باستان شناسی شاخص در حال اجرا در استان نیز می توان به کاوش محوطه شهران رودبار و حدس محوطه لگموج املش، اشاره نمود.

او اضافه کرد: خوشبختانه در حوزه میراث فرهنگی تمام اعتبارات مربوط به سال اقتصادی 98-97 در بخش ابلاغی و استانی جذب شده و تمام قراردادهای مربوط به بناهای تاریخی نیز منعقد شده است. بودجه کلی فعالیت های حفاظتی - مرمتی اداره کل، در مجموع اعتبارات ملی و استانی حدود 55میلیارد ریال بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گیلان گفت: علاوه بر 32 پروژه مورد اشاره که به طور مستقیم توسط این اداره کل در حال اجرا است، 5 پروژه مرمتی شاخص نیز با مشارکت دستگاه های دولتی دارای مالکیت بناهای تاریخی در حال اجراست که به عنوان نمونه می توان به مرمت ساختمان فلاطوری لاهیجان با مشارکت استانداری گیلان، شهرداری لاهیجان و اداره کل جهاد کشاورزی استان و مرمت و ساماندهی بقعه آقا سید حسین لنگرود با مشارکت اداره کل اوقاف استان، اشاره نمود.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: میراث آریا
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 14926

به "اجرای 32 پروژه حفاظت و مرمت در استان گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 32 پروژه حفاظت و مرمت در استان گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید