شروع مذاکرات به منظور امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی بین جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان

به گزارش مهسان بلاگ، اولین دور مصاحبه ها در مورد متن موافقتنامه تجارت ترجیحی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان امروز به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید.

شروع مذاکرات به منظور امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی بین جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، اولین دور از تبادل نظر ها در مورد متن موافقتنامه تجارت ترجیحی بین دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان امروز (سه شنبه) به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید.

در این دور از مذاکرات که توسط نمایندگان سازمان توسعه تجارت جمهوری اسلامی ایران و بخش های مختلف از وزارت اقتصاد جمهوری آذربایجان انجام شد، نمایندگان وزرای خارجه دو کشور و کارشناس مالی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز حضور داشتند.

همسو با اراده عالی رهبران سیاسی دو کشور نسبت به توسعه و تعمیق مناسبات مالی دوجانبه، مذاکرات اولیه بسیار خوب پیش رفت و طرفین درباره متن پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران و بعضی ملاحظات طرف آذری، به توافق رسیدند.

دور بعدی و نهایی مذاکرات در سطحی بالاتر و با هدف نهایی کردن متن و تمهید آن برای امضای وزرای دو کشور در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

توافق برای امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی و انجام مذاکرات بین دو کشور برای این منظور، در حاشیه سفر سال گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران به باکو برای شرکت در اجلاس سران غیرمتعهد ها حاصل شد.

tani-buy.ir: مجله تانی بای، مقالات اقتصادی و کسب و کار

bigkurosh.ir: مجله کوروش بزرگ، وبلاگ خبری، تاریخی و تحلیلی

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 61531

به "شروع مذاکرات به منظور امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی بین جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مذاکرات به منظور امضای موافقتنامه تجارت ترجیحی بین جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید