شروع انتخابات درون حزبی آمریکا در ایالت آیووا

به گزارش مهسان بلاگ، رأی دهندگان آمریکایی از هر دو حزب دموکرات و جمهوری خواه نامزدهای خود برای انتخابات ریاست جمهوری را در ایالت تاثیرگذار آیووا انتخاب خواهند کرد.

شروع انتخابات درون حزبی آمریکا در ایالت آیووا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران و به نقل از یورونیوز، رأی دهندگان دموکرات و جمهوری خواه نامزدهای خود برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را در نخستین مرحله از رقابت های درون حزبی در ایالت آیووا انتخاب می نمایند.

گرچه آرای اولیه انتخابات درون حزبی در ایالت آیووا مشخص نماینده نامزدهای نهایی هر حزب نیست اما ایالتی بسیار تأثیرگذار است.

در حالیکه راستا دونالد ترامپ برای نامزدی جمهوری خواستار روشن است، 11 عضو دموکرات با هم رقابت می نمایند تا به عنوان نامزد نهایی انتخابات سال 2020 میلادی در برابر ترامپ قرار بگیرند.

بسیاری از 11 نامزد حزب دموکرات از هفته ها پیش در این ایالت که نخستین رأی گیری در آن انجام می گردد کارزار تبلیغاتی خود را به راه انداخته اند.

اما سوال اصلی این است که آیا برنی سندرز 78 ساله، که چهار سال پیش به هم حزبی اش هیلاری کلینتون باخت می تواند در این انتخابات برنده گردد؟ و اگر هم بگردد آیا دموکرات های میانه رو حاضرند از نامزدی پشتیبانی نمایند که یک خود را یک سوسیال دموکرات می داند؟

نظرسنجی ها نشان از این دارد که پیشتاز رقابت های درون حزبی دموکرات ها در ایالت آیووا برنی سندرز است. جو بایدن و پیت بوتیجیج شهردار سابق شهر ساوث بند ایالت ایندیانا و الیزابت وارن در صندلی های بعدی واقع شده است.

دو نفر هم از سوی جمهوری خواستار در آیووا با ترامپ رقابت می نمایند، اما محبوبیت ترامپ چنان است که نامزد شدنش فقط فرمالیته به شمار می رود.

رأی آیووا از آن رو مهم است که یاری می نماید تصور رأی دهندگان از یک نامزد شکل بگیرد. دیگر آنکه رأی زود هنگام می تواند این نامزد را در مسابقهٔ پیش رو جلو بیاندازد.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 6 آبان 1400 بروزرسانی: 6 آبان 1400 گردآورنده: mahsanblog.ir شناسه مطلب: 34240

به "شروع انتخابات درون حزبی آمریکا در ایالت آیووا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع انتخابات درون حزبی آمریکا در ایالت آیووا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید